Regióny Bratislava

Zásahová jednotka mestskej polície na Obchodnej ulici riešila za prvý mesiac viac stovku priestupkov

Zdroj: FB

BRATISLAVA – Zásahová jednotka z novej stanice mestskej polície na Obchodnej ulici v Bratislave za prvý mesiac svojho fungovania riešila viac ako 160 priestupkov a zistila aj tri trestné činy. „Aj keď je to zatiaľ len krátky čas na podrobnejšie hodnotenie, z doterajšej činnosti sa ukazuje, že jej zriadenie malo zmysel a opodstatnenie. Ľudia stále viac využívajú pri riešení rôznych podnetov tunajšie klientske centrum,“ uviedol hovorca metskej polície Bratislava Peter Pleva.

Novú stanicu mestskej polície na Obchodnej ulici otvorili 22. augusta. Policajti zo zásahovej jednotky pracujú počas víkendových nocí prioritne na Obchodnej ulici a v jej okolí. Za mesiac riešili 117 priestupkov týkajúcich sa nepovolenej konzumácie alkoholických nápojov na verejných priestranstvách, 18 priestupkov v doprave, 21 priestupkov súvisiacich s čistotou a poriadkom na verejných priestranstvách, štyri prípady obťažovania okoloidúcich a tri priestupky nedodržania stanovených prevádzkových hodín. Evidujú aj jeden priestupok týkajúci sa taxislužby, jeho doriešenie posunuli príslušnému správnemu orgánu.

Okrem toho mestskí policajti v spolupráci s policajtmi z kynologickej stanice riešili tri trestné činy, z ktorých dva sa týkali ublíženia na zdraví. V noci z 13. na 14. septembra policajti riešili bitku dvoch ľudí na križovatke Obchodná – Poštová a počas tej istej noci sa opäť na Obchodnej ulici strhla bitka desiatich ľudí na zastávke mestskej hromadnej dopravy. Posledný prípad sa stal počas víkendu zo soboty 21. na nedeľu 22. septembra. „Išlo o krádež na Poštovej ulici, ktorú odsledoval príslušník mestskej polície na kamerovom systéme a na miesto okamžite vyslal kolegov zo zásahovej jednotky,“ dodal Pleva.

100-percentné pokrytie

K odhaleniu týchto trestných činov prispel okrem iného aj modernizovaný kamerový systém na Obchodnej ulici. „Jedenásť kamier túto ulicu a jej okolie pokrýva v podstate na 100 percent, a v prípade, ak operátor systému v zábere tej-ktorej kamery zistí páchanie protiprávnej činnosti, okamžite na miesto incidentu vysiela zásahovú hliadku,“ uviedol Pleva.

Kontaktné klientske centrum funguje od pondelka do piatku v čase od 9:00 do 18:00. Ľudia sa na pracovníkov klientskeho centra obracajú z rôznych dôvodov. Oznamujú napríklad podozrenia z páchania priestupkov, prípady rušenia nočného pokoja, nesprávne parkovanie nielen v Starom Meste alebo výskyt nelegálnych skládok. Do klientskeho centra tiež prinášajú napríklad nájdené osobné doklady, ako napríklad kartičky poistencov, alebo aj mobilný telefón.