Domáce Ekonomika Politika Domáca Parlamentné voľby Voľby

Strany zatiaľ minuli na online kampane 1,2 milióna eur. Do internetovej reklamy najviac investoval Smer

Zdroj: TASR / Pavel Neubauer

BRATISLAVA – Politické strany minuli za uplynulé tri mesiace volebnej kampane na internete dokopy viac ako 1,2 milióna eur. Ako informuje na sociálnej sieti mimovládna organizácia Transparency International Slovensko (TIS), uvedená suma predstavuje 15 percent z celkových doterajších výdavkov na predvolebné kampane. Do internetovej kampane najviac investuje Smer-Sociálna demokracia (Smer-SD), Progresívne Slovensko(PS)/Spolu a výraznú kampaň má aj strana Vlasť.

 

„Takmer polovicu z doterajšieho balíka reklamy nakúpili iba dvaja hráči – strana Smer a koalícia PS/Spolu. Dominuje Smer, ktorý na svoju internetovú propagáciu – najmä antikampaňové videá – už minul 314-tisíc eur, čo vychádza na 3-5 tisíc eur denne,“ približuje TIS. Dodáva, že vládna strana začala s intenzívnejšou kampaňou po Novom roku. Strop jej inzercie bol druhý januárový týždeň, v období od 5. do 12. januára, keď na videoplatforme minula 100-tisíc eur. „Je to viac ako väčšina konkurencie minula na online za celé doterajšie tri mesiace kampane,“ poukázala organizácia.

TIS uvádza, že strany v priemere investujú dve tretiny online balíka do sociálnych sietí a tretinu na reklamy v službe Google a videoplatformu Youtube. Do Google reklamy takmer vôbec neinvestujú strany Slovenská národná strana (SNS), Kresťanskodemokratické hnutie (KDH) a Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti (OĽaNO). Viac ako sociálne siete preferuje videoplatformu strana Borisa Kollára Sme rodina, ktorá na internetovú kampaň zatiaľ minula vyše 90-tisíc eur.

Do Google reklamy takmer vôbec neinvestujú strany SNS, KDH a OĽaNO. Zdroj: Glob.sk / Peter Korček

V uplynulom týždni výrazne vedie v online prostredí kampaň koaličnej strany PS/Spolu. Tá „drží krok“ so Smerom-SD, keďže na kampaň minula vyše 240-tisíc eur. Investuje viac do reklamy na sociálnej sieti „s modrým logom“. Za ostatných sedem dní minula koalícia takmer 40-tisíc eur, oproti šiestim tisícom vládnej strany Smer-SD.

Vlasť Štefana Harabina vedie výraznú kampaň v rozsahu najmenej 123-tisíc eur na sociálnej sieti a cez službu Google. TIS podotýka, že kampaň tejto strany je zo všetkých strán najviac orientovaná na online komunikáciu. Z jej doterajších výdavkov až tretina išla do internetovej reklamy. Dala tak podľa organizácie viac ako ktorákoľvek iná strana s reálnou šancou na vstup do parlamentu. Na druhej strane slabšiu internetovú kampaň vedie strana Andreja Kisku Za ľudí (22-tisíc eur) a Kotlebovci-Ľudová strana naše Slovensko, ktorá minula 3,4-tisíc eur.

Harabin vedie výraznú kampaň v rozsahu najmenej 123-tisíc eur na sociálnej sieti a cez službu Google. Zdroj: Glob.sk/Peter Korček