Banská Bystrica Domáce Regióny Top Žiar nad Hronom

Škandál na pošte! Ľuďom nechodili zásielky, oznamovacie lístky sa našli vyhodené v koši

Toľkoto žltých poštárskych lístkov ešte zostalo Kataríne z asi 15-tich, ktoré našla vyhodené v smetnom koši a jeho okolí. Zdroj: Glob.sk/juh

ŽIAR NAD HRONOM – Cenu za roznášku listov by určite nedostal zamestnanec pošty, ktorý roznášal zásielky 22. augusta tohto roka v jednom z obvodov v Žiari nad Hronom. Namiesto toho, aby nezastihnuteľným ľuďom vhodil do schránky žltý lístok, upozorňujúci na nedoručenú zásielku,  jednoducho ho vyšmaril do smetného koša pri zastávke MHD. A keby len jeden, ale rovno pätnásť! Šťastím pre niektorých bolo, že ich našla Katarína a podarilo sa jej adresátov kontaktovať.

Katarína tvrdí, že s doručovaním poštových zásielok mala problém už asi dva mesiace. „V našej schránke som nachádzala poštu adresovanú susedom. No tú, ktorú som očakávala ja, nechodila. Teda aspoň nie do našej schránky. Počas leta som si teda neprebrala balík, pretože som ani len netušila, že ma čaká na pošte,“  znechutene vraví mladá žena. Aj preto ju nájdenie asi pätnástich poštových oznamov o uložení nedoručenej poštovej zásielky na pošte, ktoré našla vyhodené v smetnom koši, mimoriadne šokoval. „Zrejme doručovateľ hodil i náš lístok do cudzej schránky, pretože sme si ho v tej našej našli v nedeľu. A to predsa poštári nechodia. Teda aj nám ho priniesol cudzí človek, ktorému ho vhodili do jeho schránky,” opísala nám svoj zážitok Katarína.

Aj vedľa koša boli rozhádzané kúsky žltých lístkov, ktoré sa zrejme „doručovateľ“ snažil radšej roztrhať, ako vhodiť do schránky. Zdroj: fb

Nálezkyňa dostala čokoládu

Vyhodené žlté lístky našla Katarína počas cesty zo škôlky domov. „Všimla som si pri koši žltý lístok a prvé, čo mi napadlo bolo, že to môže byť ten môj. Žiaľ, nebol, ale v koši som spozorovala ďalšie, tak som z nich zopár vybrala. Niekoľko ďalších ležalo okolo koša, ktoré som tiež zozbierala. Spolu som ich vzala asi pätnásť,“ spomína Katarína na svoj nečakaný nález. „Prebehlo mi hlavou, že tu by predsa ľudia svoje vlastné lístky nevyhadzovali. A ešte nie takéto množstvo. Na sociálnu sieť som potom dala oznam o lístkoch, ktoré som našla i s menami. Na moje prekvapenie sa mi zopár ľudí ozvalo,“ pokračuje Katarína, ktorú prekvapilo, aké zásielky nemuseli byť ich adresátom doručené. „Jeden pán mi dokonca priniesol čokoládu, lebo čakal vyjadrenie zo súdu. Ďalší čakal z katastra na list vlastníctva. Spolu prišli štyria, no čakám, že ešte môžu prísť aj ďalší,“ dodáva nálezkyňa. Niektorí jej dokonca napísali, že večer, keď čítali ja oznam, hľadali svoje lístky okolo koša za pomoci čelovej lampy. Celá situácia je podľa nej zvrátená vzhľadom na dôležitosť zásielok, ktoré svojim adresátom nemuseli vôbec doraziť. Šokujúce sú ale aj niektoré komentáre pod jej príspevkom na sociálnej sieti, ktoré sa buď zastávajú neznámeho „doručovateľa“, samotnej pošty, alebo dokonca kritizujú priamo Katarínu za jej postup a ochotu pomôcť iným nájsť svoje, možno dôležité zásielky.

Ako je vidieť, všetky vyhodené lístky sú z jedného dňa – 22. augusta 2019. Zdroj: Glob.sk/juh

Dodali zásielky bez lístkov?

Kataríne sa už v predchádzajúcom období stalo, že jej prišiel balík, no nedostala sa k nemu, lebo o jeho uložení na pošte sa ani nedozvedela. „Neodoslanie balíka som reklamovala u toho, kto mi ho mal poslať. Na moje prekvapenie mi ale povedali, že veď mi ho dávno poslali, lenže ja som si ho neprebrala. Keď som si ho šla teda pýtať na poštu povedali mi, aby som im dala lístok od neho, no aký, keď som v schránke nič nemala? Aj som sa na pošte bola sťažovať, no nikdy na mňa nemali čas,“ hnevá sa Katarína. Prirodzene, zaujímal nás aj postoj Slovenskej pošty k danej situácii. „Slovenská pošta neeviduje sťažnosti na nedoručené zásielky z tohto dňa. Z videa, kde sú viditeľné čísla zásielok a dátumy, môžeme potvrdiť, že tieto zásielky boli doručené v deň dodania na poštu,“ odpovedala Jana Pôbišová, vedúca komunikačného odboru Slovenskej pošty na našu otázku, či evidujú sťažnosti na nedoručenie zásielok z 22. augusta tohto roka. Podľa hovorkyne kontaktovali pani, ktorá video zverejnila, aby im lístky pre preverenie celého prípadu priniesla na najbližšiu pobočku pošty, no zatiaľ sa tak nestalo. „Prisľúbila nám však, že v najbližších dňoch tak urobí,“ uviedla ďalej Pôbišová.

Slovenská pošta musí riešiť problém, ktorý jej spôsobil svojou „prácou“ zamestnanec roznášajúci po domoch zásielky. Zdroj: Archív

„Doručovateľa“ chcú vypátrať

A ako je možné, že sa až toľko žltých lístkov z jediného dňa ocitlo vyhodených? „Ide o ľudské zlyhanie. Ak doručovateľ vyhodil oznamy o uložení doručených zásielok mimo priestor pošty, porušil tým interné predpisy. Radi by sme konkrétny prípad preverili, preto by sme privítali, ak by nám zverejniteľka videa nájdené oznámenia priniesla na niektorú z pobočiek pôšt,“ uvádza ďalej vedúca komunikačného odboru. „Prípad sme okamžite preverili z dostupných informácií. Na videu sa dajú jasne prečítať dátumy, čísla zásielok, ale aj adresy. Pre úplné objasnenie a identifikáciu konkrétneho zamestnanca by sme privítali, ak by nám pani z Facebooku lístky aj fyzicky na pobočku pošty priniesla. Nielen v mieste incidentu, ale po celom Slovensku sú doručovatelia opäť preškolení nariadením ako doručovať a oznamovať zásielky v zmysle technológie. Od doručovateľov, ako aj brigádnikov, ktorí počas augusta pracovali v tomto obvode, budeme žiadať písomnou formou vysvetlenie. V prípade dokázania porušenia interných predpisov a kvality doručovania bude samozrejme vyvodený voči konkrétnej osobe personálny postih,“ dodala Jana Pôbišová.

„Nechcela som na nikoho útočiť, lebo bolo leto a stabilní doručovatelia mohli mať dovolenky, takže za nich zaskakovali brigádnici. Ale takéto niečo, a najmä v takom veľkom rozsahu, by sa stávať jednoducho nemalo,“ uzavrela prípad nálezkyňa Katarína. „Nálezkyňa bola taká láskavá a priniesla nám 10 kusov žltých lístkov vo štvrtok 5. 9. večer pred záverečnou na hlavnú poštu v Žiari nad Hronom. Kolegyne ešte v ten večer skontrolovali všetky Oznámenia o uložení zásielky. Všetkých 10 zásielok bolo doručených v deň dodania na poštu. Konanie kolegyne však aj naďalej preverujeme. V prípade dokázania porušenia interných predpisov a kvality doručovania, bude voči konkrétnej osobe vyvodený personálny postih,“ napísala nám na záver vedúca komunikačného odboru Pôbišová.

Vyhodené žlté lístky našla Katarína v tomto koši a jeho okolí. Zdroj: Glob.sk/juh