Domáce Politika

SaS útočí na nominantov SNS. Náboru vojakov chýba ponuka atraktívnych platov a dôveryhodnosť

Ľubomír Galko. Zdroj: SITA / Martin Medňanský

BRATISLAVA – Náboru nových vojakov, ktorému velí minister obrany Peter Gajdoš, chýbajú podľa strany Sloboda a Solidarita (SaS) dve základné podmienky, a to ponuka atraktívnych platov a dôveryhodnosť. SaS to uvádza v tlačovej správe, ktorú agentúre SITA poskytol hovorca strany Róbert Buček. Podľa liberálov jedine s takýmito dvoma podmienkami bude nábor úspešný a do Ozbrojených síl SR (OS SR) by prišli kvalifikovaní ľudia s dobrou morálkou a pripravení položiť svoj život za vlasť a našich spojencov v NATO.

„Pokiaľ sa platy vojakov nebudú začínať od hranice priemernej mzdy v národnom hospodárstve, náborové kampane budú užitočné akurát tak pre agentúry, ktoré ich organizujú. Podpriemerné mzdy, ktoré ponúka Gajdošovo ministerstvo novým vojakom, sú smiešne a zároveň autenticky odrážajú mentálny svet, v ktorom žijú nominanti SNS na ministerstve obrany. Na nákupoch techniky nešetria, pretože tam ide o tučné provízie,“ uviedol podpredseda SaS a exminister obrany Ľubomír Galko.

Nominanti SNS na ministerstve by podľa liberálov boli najradšej, keby celý rozpočet ministerstva obrany šiel na netransparentné tendre, v ktorých sú ako ryby vo vode. „Lenže bez kvalitných ľudí sú OS SR len záťažou pre našu spoločnosť. Slovenská národná strana však okrem tunelovania svojich rezortov tuneluje aj zahraničnú politiku Slovenskej republiky,“ povedal Galko a dodal, že “SNS spochybňuje naše plnohodnotné členstvo v NATO, pretože ignoruje hrozby pre našu slobodu, ktoré predstavuje aj ruská vláda”. Galko sa pýta, kto by sa za týchto ekonomických podmienok a v tejto politickej atmosfére hlásil do OS SR.

Ministerstvo obrany SR spustí marketingovú kampaň na podporu regrutácie nových profesionálnych vojakov. Ako informovali predstavitelia rezortu obrany, kampaň bude stáť do 100-tisíc eur, pričom niektoré materiály vyrobil rezort v internej réžii. Heslom kampane bude slogan “Hrdinov nerobia reči, ale skutky – pridajte sa k nám” s podtextom – Máš rád Slovensko? Dokáž to! Rezort obrany už zrealizoval cez elektronický kontraktačný systém verejnú súťaž na obstaranie bilbordov. Pripravené sú aj viaceré propagačné materiály, napríklad videá, plagáty, letáky a ďalšie reklamné príspevky pre sociálne siete, webové portály a printové médiá. Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa rezortu obrany Danka Capáková.