Domáce Politika Top

Poslanec Janckulík je pripravený kvôli liberalizácii STK rokovať s opozíciou

BRATISLAVA – Ak vláda neschváli liberalizáciu trhu staníc technickej kontroly a pracovísk emisnej kontroly, vládny poslanec NR SR Igor Janckulík (Most-Híd) predloží takýto návrh ako poslanecký a bude hľadať podporu pre neho aj v iných poslaneckých kluboch. Vláda v stredu prerušila rokovanie o novele zákona o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách, ktorá má liberalizovať trh prevádzkovateľov staníc technickej kontroly a pracovísk emisnej kontroly. „Nepotešilo ma stredajšie rozhodnutie vlády nepodporiť pripravovanú novelu zákona, ktorá by liberalizovala sieť staníc STK. Myslím, že novela by priniesla pozitívne zmeny hlavne motoristom a z mojej skúsenosti viem, že ľudia ju vítali. V súčasnosti musia mnohí cestovať desiatky kilometrov kvôli vykonaniu kontroly, mnohí si musia brať dovolenky, respektíve uvoľniť sa z práce,“ povedal dnes Janckulík.

Podľa Janckulíka rozšírenie konkurencie nevyhovuje hlavne Národnej asociácii STK, ale súhlasí s ich argumentom, že bezpečnosť cestnej premávky je prvoradá. „Ale bezpečnosť by mala byť zabezpečovaná inak, hlavne jej prísnym kontrolovaním a sankcionovaním, nedodržiavania prísnych pravidiel prevádzkovateľov staníc STK zo strany štátu a nie tým, že nespravíme túto službu dostupnejšou pre ľudí. Liberalizácia staníc STK predsa nenaruší a nezmäkčí prísne pravidlá, ktoré stanice musia spĺňať. Tu sa potom vynára apel na ich dôslednejšiu kontrolu,“ zdôraznil Janckulík.

Za liberalizáciu siete staníc STK je aj starosta oravskej obce Mútne Marián Murín. „Mnohí chlapi robili so svojimi mechanizmami na diaľnici, za čo od Váhostavu nedostali zaplatené. Prácu si hľadajú ťažko, ale musia chodiť desiatky kilometrov na STK a to aj keď momentálne svoje nákladné autá nepoužívajú, lebo nemajú kde. Ak nejdú, hrozia im vysoké pokuty,“ povedal dnes Murín pre agentúru SITA. Upozornil tiež aj na problém drobných farmárov, ktorí majú malé traktory. „Na STK musia ísť desiatky kilometrov, pričom brzdia svojou pomalou rýchlosťou, premávku,“ uviedol.

Ministerstvo dopravy a výstavby ešte má prerokovať podmienky fungovania staníc technickej kontroly a pracovísk emisnej kontroly s dotknutými subjektmi. Potom ho chce opäť predložiť do vlády.