Domáce Ekonomika GPlus Spoločnosť Koronavírus Domáca Top

Podnikatelia na rovinu o problémoch v biznise. Takto im mimoriadne opatrenia skomplikovali prácu

Zdroj: pixabay.com

BRATISLAVA – Mimoriadne opatrenia, ktoré sa dotýkajú ako jednotlivcov, tak aj podnikateľov, robia obchodníkom nemalé problémy. Aby aspoň z časti zabezpečili predaj tovaru, pristúpili k častokrát komlikovaným a radikálnym opatreniam. Chrániť musia zákazníkov aj zamestnancov. Ako sú na tom reštaurácie, obchody so stavebninami či zubné kliniky počas pandémie? Glob.sk pre vás pripravil sumár opatrení, ktoré vás pri návšteve podnikov už nezaskočia.

 

Počet nakazených na Slovensku neustále stúpa. Aj preto sa mimoriadne opatrenia stále sprísňujú. Žarty okolo koronavírusu už ustupujú do úzadia a verejnosť si začína vstupovať do svedomia. Zatvorili sa bary, zábavné parky, wellness centrá či školy, zrušili sa kultúrne a športové podujatia. Jednoducho všetky miesta, kde sa môže stretávať väčšia skupina ľudí.

Museli sa vynájsť

Reštaurácie síce fungujú, no v obmedzenom režime. Po novom si jedlo môžete len objednať a zobrať so sebou. Aktuálna situácia nedovoľuje stravovanie v reštauračných priestoroch. ,,Naše prevádzky fungujú spôsobom, že si zákazník vie objednávku urobiť telefonicky a prísť si ju vyzdvihnúť osobne,” povedal pre Glob.sk majiteľ siete ázijských reštaurácií EDO KIN Karol Gálik. Aby sa dostali počas tohto obdobia bližšie k zákazníkom, rozbiehajú aj donáškovú službu. ,,Momentálne sme rozšírili služby pre zákazníkov v Piešťanskej prevádzke a to rozvozom jedál domov. Taktiež sa pohrávame s myšlienkou rozvozu jedál v rámci Bratislavy, avšak túto službu zatiaľ ešte nemáme spustenú,“ doplnil Gálik.

Chod reštaurácií je značne obmedzený. Zákazníci si jedlo síce môžu objednať, ale zjedia si ho až doma. Zdroj: pixabay.com

Bolesť si čas nevyberá

Pandémia – nepandémia, keď sa ozve bolesť zubov, všetko ide bokom. Na momentálnu situáciu reflektujú aj zamestnanci zubnej kliniky Dr. Martin. Kvôli bezpečnosti pacientov museli obmedziť poskytovanie služieb. Prvoradí sú pre nich tí, ktorí majú akútne bolesti. ,,Obmedzili sme aj príjem pacientov len na akútne stavy, čím sme znížili riziko nákazy zamestnancov. Rovnako sme nariadili maximálny odstup pacientov od seba či už v čakárni alebo v ambulanciách,“ uviedol pre Glob.sk Daniel Kodaj zo zubnej kliniky. Pre pacientov sú však k dispozícii aj prostredníctvom online poradne.

Chaos v lekárni

Lekárne v posledných dňoch zažívajú enormný nápor pacientov. Ľudia si robia zásoby liekov proti bolesti či horúčke. Nedostatkovým tovarom sa stala dezinfekcia na ruky či ochranné zdravotnícke pomôcky. Do lekární dodáva svoje produkty aj spoločnost Pharma MKL, ktorá musela aktuálnej situácii prispôsobiť svoje distribútorské aktivity. ,,Naši obchodní reprezentanti, ktorí majú na starosti zásobovanie lekární, na základe nášho nariadenia momentálne pracujú z domu a s klientmi sú v kontakte telefonicky,” vysvetlila pre Glob.sk majiteľka kozmeticko-farmaceutickej spoločnosti Katarína Demetriou s tým, že požiadavky zákazníkov riešia do 24 hodín. Ďalej si na zaplatenie online produktov, ktoré vám dovezie kuriér, nemusíte pripravovať hotovosť. Kuriérske spoločnosti totiž vydali nariadenie, kedy sa aj dobierky uhrádzajú platobnou kartou. ,,Keďže nám aktuálna situácia nie je ľahostajná, zvažujeme do portfólia pridať aj hygienické pomôcky, aby si ich zákazníci v prípade potreby vedeli objednať spolu s iným tovarom, samozrejme, v primeranej cene,“ doplnila majiteľka Pharma MKL.

Lekárne v posledných dňoch zažívajú obrovský nápor zákazníkov. Tí vykupujú predovšetkým lieky proti bolesti. Zdroj: Glob.sk / Peter Korček

Raj pre kutilov

Mnohí kutili sa rozhodli využiť voľnejšie dni na dokončenie prác v domácnostiach či okolo svojich domov. Mimoriadne opatrenia kvôli koronavírusu sa dotkli aj spoločnosti Sika Slovensko, ktorá zabezpečuje materiály pre kúpeľne a kuchyne. Sklad, ktorý vydáva tovar do výrobnej sféry, funguje v obmedzenom režime. ,,Pozastavili sme ale všetky náklady, ktoré nie sú nevyhnutné a dbáme na ochranu všetkých zainteresovaných všetkými dostupnými ochrannými prostriedkami. Obchodníci, customer service i administratíva riešia všetky požiadavky elektronicky, platí zákaz stretávať sa s klientmi alebo partnermi,” povedal pre Glob.sk generálny riaditeľ Sika Slovensko Marek Mikuš.

Môžu pritvrdiť

Strach z nákazy sa pretavil do každej sféry spoločenského života. Kvôli koronavírusu musel zasadnúť krízový štáb aj v spoločnosti PPA CONTROLL, ktorá realizuje dodávky a inžinierske služby. ,,Hneď na začiatku bol vytvorený krízový štáb, ktorý postupne zavádzal jednotlivé opatrenia. Obmedzil sa kontakt nielen medzi zamestnancami, ale aj so zákazníkmi. Boli zrušené služobné cesty, obmedzil sa počet zamestnancov vo výrobe na nevyhnutne potrebný počet, koordinujeme opatrenia s našimi odberateľmi, ktorých prevádzka je závislá na našich dodávkach,” skonštatoval pre Glob.sk Vladimír Lásik zo spoločnosti PPA CONTROLL. Krízový štáb aj naďalej sleduje aktuálnu situáciu a nevylučuje, že by mohli prijať aj ďalšie preventívne opatrenia.

Karanténu tí zručnejší využívajú aj na dobehnutie zabudnutých restov v domácnosti. Zdroj: pixabay.com

Mohlo by vás zaujímať: