Presskové správy

Olympiáda hitom na obrazovkách RTVS, ktoré disciplíny boli jednotkou?

BRATISLAVA – Úvodné dni vysielania Zimných olympijských hier 2018 v Pjongčangu sa stretli s veľkým diváckym záujmom. RTVS bola v čase vysielania viacerých disciplín jednotkou na trhu v univerzálnej cieľovej skupine 12+.

Už tradične divácky najviac rezonoval otvárací ceremoniál ZOH, ktorý si v piatok 9. februára v popoludňajšom vysielacom čase pozrelo 395.000 divákov v cieľovej skupine 12+ so 43,6 percentným podielom na trhu. RTVS bola jednotkou na trhu aj v sobotu (10.2.), kedy biatlon žien na 7,5 km pritiahol k televíznym obrazovkám 578.000 divákov s podielom na trhu 46,7%. Prvé kolo skokov na lyžiach na strednom mostíku si pozrelo 289.000 divákov s 22,5 percentným podielom na trhu. Zaujalo i krasokorčuľovanie družstiev – 134.000 divákov, trhový podiel 17,5%, ako aj beh na lyžiach žien na 15 kilometrov, skiatlon – 113.000 divákov, podiel 20%.

Prenosy zimnej olympiády priniesli RTVS líderstvo na trhu taktiež v nedeľu (11.2.). Biatlon mužov na 10 kilometrov si pozrelo 309.000 divákov v cieľovej skupine 12+, čo predstavovalo 20,8% podiel na trhu. Rýchlokorčuľovanie mužov na 5000 metrov si nenechalo ujsť 164.000 divákov s podielom 18,2%. V čase vysielania bol najsledovanejším aj snoubording mužov, slopestyle – 145.000 divákov v cieľovej skupine 12+, podiel na trhu 20,5% a beh na lyžiach mužov na 30 kilometrov, skiatlon – 84.000 divákov, podiel na trhu 18,3%.

Mimo športu bodovala RTVS so svojou folklórnou šou Zem spieva, ktorá bola v sobotu (10.2.) v čase vysielania opäť lídrom na trhu. Pozrelo si ju 495.000 divákov v cieľovej skupine 12+ s podielom na trhu 22,9%, čo je najvyšší výkon jej aktuálnej série. Sledovanosť obľúbenej šou kontinuálne rastie.

Foto: SITA/Jozef Jakubčo