Bratislava Domáce GPlus Koronavírus Regióny Spoločnosť Top

Nestrácajte ostražitosť, koronavírus ešte Slovensko neopustil. Hlavné mesto zaplavila originálna osveta

Zdroj: Citadela

BRATISLAVA – Mnohí z vás sa nevedia dočkať, kedy sa opäť budú môcť po ulici bezstarostne prechádzať bez rúšok či dezinfekcie v kabelke. Na to si však bude potrebné ešte počkať. S uvoľňovaním opatrení prichádza aj poľavovanie ľudskej ostražitosti. A práve na to sa snažia upriamiť pozornosť kreatívci svojimi vtipnými sloganmi, nálepkami či tabuľkami v obchodoch. Všimli ste si ich?

 

Obchodné vitríny sú už od začiatku vyhlásenia pandémie oblepené rôznymi podomácky vyrobenými oznamami. Návody, ako dodržiavať hygienické opatrenia, či ako zodpovedne vstupovať do prevádzky, ste mohli vidieť v rôznej pobode. Avšak kreatívci z reklamnej agentúry Citadela pridali pochmúrnym plagátom štipku vtipu a odľahčili tak ešte stále vážnu situáciu.

Nápisy ako: „Nekašlite na používanie rúška,“ „I love bezpečná vzdialenosť“ či „Ruka ruku myje“ začali pomaly zapĺňať prevádzky a zdravotnícke zariadenia hlavného mesta. Nejde pritom o iniciatívu štátu či mesta Bratislava. Na svedomí to majú copywriter Tony Gaal a kreatívny riaditeľ, ilustrátor Miroslav Balog z reklamnej agentúry Citadela. „V médiách neustále odznievajú obavy z toho, že uvoľnenie opatrení, na ktoré všetci s rešpektom čakáme, vyvolá u ľudí ľahkovážnosť a zníženie latky v rámci hygienických opatrení. Rozhodli sme sa preto aj do budúcna dlhodobo prispievať ku vkusnej osvete o zodpovednosti, ktorá je v záujme nás všetkých,“ vysvetlil generálny riaditeľ spoločnosti Ronald Kubik.

Bratislavské vitríny zdravotníckych zariadení či prevádzok skrášľujú po novom originálne nápisy. Zdroj: Citadela

Čo na to majitelia?

Majitelia prevádzok, ktorí vymenili svoje provizórne oznamy za originálne graficky upravené kúsky, si zmenu pochvaľujú. „Rozmýšľali sme, ako by sme mohli pomôcť my. Vytlačili sme na vlastné náklady a bez brandu pár stoviek kusov. Záujem však rastie, a tak zvažujeme aj ďalšie verzie či oficiálnu možnosť predaja odznakov do budúcna, keď sa budeme musieť naučiť s vírusom fungovať,” uviedol Ronald Kubik. Podľa jeho slov sa najväčšej obľube teší odznak s nápisom: ,,Anička, dušička, nekašli, aby mi koronu nenašli”.

Mohlo by vás zaujímať:

Majitelia prevádzok si aktivity kreatívcov pochvaľujú. Zdroj: Citadela