Presskové správy

Markíza sa chváli. Ako skupina bola v januári trhovým lídrom

BRATISLAVA – V strategickej cieľovej skupine 12-54 bola skupina Markíza celodennou jednotkou na trhu v každý jeden deň uplynulého mesiaca.

Skupina Markíza si so stanicami Markíza, Doma a Dajto v uplynulom januári 2018 udržala a ešte viac posilnila stabilnú pozíciu jednoznačného celodenného lídra na slovenskom televíznom trhu. V obchodnej cieľovej skupine 12-54 dosiahla výborný priemerný celodenný trhový podiel 29,2 % a konkurenčnú skupinu Joj (20,7 %) tak predstihla s rozdielom až 8,5 percentného bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza počas všetkých januárových dní.

Taktiež aj samotná TV Markíza bola v januári 2018 najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 21,6 %. Konkurenčná TV Joj (14,2 %) vykázala v rovnakom období až o 7,4 percentného bodu slabší výsledok.

Januárové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v prime-time 19:00-23:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 30,8 % a konkurenčnú skupinu Joj (25,3 %) tak predstihla o 5,5 percentného bodu. Jednotkou na trhu bola v drvivej väčšine dní uplynulého mesiaca – 26 z 31.

Samotná TV Markíza dosiahla v januári 2018 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 22,3 % a s rozdielom 4,3 percentného bodu tak porazila konkurenčnú TV Joj (18,0 %).

Skupina Markíza v januári 2018 dominovala trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 25,9 % a odstupom 5,2 percentného bodu od konkurenčnej skupiny Joj (20,7 %). Jednotkou na trhu bola až v 30 z 31 dní uplynulého mesiaca. Prvenstvo jej patrilo taktiež v prime-time 19:00-23:00 s dosiahnutým priemerným podielom na trhu 27,8 %.

Veľkolepý návrat legendárnych Susedov a vynikajúci štart novinky Oteckovia

Legendárny komediálny seriál Susedia sa s obrovským úspechom vrátil na obrazovky televízie Markíza. Prvú epizódu po desaťročnej prestávke si v pondelok, 1. januára 2018, nenechalo ujsť neuveriteľných 1 056 000 divákov vo veku nad 12 rokov. V obchodnej cieľovej skupine 12-54 dosiahla extrémne vysoký rating 22,8 % aj trhový podiel 45,1 %. V oboch hlavných cieľových skupinách išlo o vôbec najsledovanejší program na slovenskom televíznom trhu od hokejových majstrovstiev sveta v roku 2016.

Excelentne si však počínali aj nasledujúce januárové epizódy Susedov, kultový sitkom v cieľovej skupine 12-54 s priemerným ratingom 16,0 % a trhovým podielom 38,0 % v pondelky priam valcoval konkurenčné programy. Skvelú zábavu s mimoriadne obľúbenými seriálovými postavami si vychutnávalo v priemere celkovo 759-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Nový denný rodinný seriál Oteckovia si hneď od prvej epizódy doslova podmanil divákov televízie Markíza a vo svojom podvečernom vysielacom čase prekonáva jeden rekord za druhým. Už v prvý mesiac vysielania sa stabilne zaradil medzi najsledovanejšie programy na trhu.

Doposiaľ najvyššiu sledovanosť má na konte úvodná časť z pondelka, 1. januára 2018, ktorá v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala rating 12,9 % a trhový podiel 30,5 %. Načrtnutie dejových línií štvorice neodolateľných oteckov si vychutnalo celkovo 637-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Seriálová novinka dosiahla uplynulý mesiac vynikajúci priemerný rating 9,6 % a trhový podiel 31,7 % v obchodnej cieľovej skupine 12-54. Nateraz rekordný podiel na trhu 36,1 % zaznamenali Oteckovia v stredu 24. januára 2018. Každý pracovný podvečer si k obrazovkám TV Markíza sadalo v priemere 493-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Vynikajúce výsledky hlavnej spravodajskej relácie Televízne noviny

Aj mimoriadny úspech denného seriálu Oteckovia prispel k výborným výsledkom sledovanosti hlavnej spravodajskej relácie Televízne noviny. V januári 2018 dosiahla v obchodnej cieľovej skupine 12-54 priemerný rating 10,1 % a trhový podiel 28,5 %. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa na Markíze uprednostnilo v priemere 590-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, pričom najsledovanejšie vydanie uplynulého mesiaca si 1. januára 2018 pozrelo 698-tisíc divákov (CS 12+).

Televízne noviny boli uplynulý mesiac v rámci cieľovej skupiny 12-54 suverénnym trhovým lídrom, keď predstihli konkurenčné spravodajské relácie až v 29 z 31 dní.

Televízne noviny sú v reklamne dôležitej cieľovej skupine stabilným trhovým lídrom a dlhoročne sa podľa nezávislého prieskumu zaraďujú tiež k najobjektívnejším spravodajským reláciám spomedzi všetkých slovenských staníc. Diváci svojim čoraz vyšším záujmom oceňujú obľúbené a dôveryhodne pôsobiace moderátorské dvojice, ale tiež kvalitné, nápadité a vždy aktuálne reportáže zo všetkých sfér spoločenského života – z domova aj zahraničia.

V úvode roka 2018 si výrazne polepšil tiež dlhoročne obľúbený denný magazín Reflex, ktorý v obchodnej cieľovej skupine 12-54 zaznamenal priemerný rating 6,7 % a trhový podiel 27,4 %.

Drvivá väčšina televíznych divákov už viac než dve dekády vstáva v spoločnosti obľúbenej relácie Teleráno. Rána plné užitočných informácií, zaujímavých hostí, uvoľnenej rodinnej atmosféry a dobrej nálady si v januári 2018 vychutnávalo v priemere 32,3 % podielu divákov v rámci obchodnej cieľovej skupiny 12-54.

Najlepšia rodinná zábava na čele diváckeho záujmu

Obľúbená hudobno-zábavná relácia Chart Show sa v stredu, 10. januára 2018, divákom predstavila v úplne novom, výrazne väčšom a modernejšom štúdiu, ako aj s viacerými novinkami a prekvapeniami. V januári 2018 dosiahla šou priemerný rating 7,8 % a trhový podiel 23,6 % v rámci cieľovej skupiny 12-54. Najviac zabodovalo vydanie zo stredy, 31. januára 2018, venované tým najväčším slovenským popovým hymnám, v cieľovej skupine 12-54 zaznamenalo rating 8,6 % a trhový podiel 25,3 %. Vychutnalo si ho celkovo 408-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Moderátorka Janka Hospodárová a jej tím šikovných pomocníkov aj v januári 2018 každý utorok večer pomáhali v šou Šťastný domov vylepšiť príbytky ľuďom, ktorí sa dostali do ťažkej životnej situácie. V priemere relácia dosahovala rating 7,6 % a trhový podiel 20,5 % v obchodnej cieľovej skupine 12-54. Najsledovanejšiu časť si v utorok, 30. januára 2018, nenechalo ujsť 419-tisíc divákov (CS 12+).

Novými časťami pokračovala tiež obľúbená zábavná kvíz-šou Dobre vedieť!, ktorá v obchodnej cieľovej skupine 12-54 zaznamenala priemerný rating 6,0 % a trhový podiel 20,6 %.

Foto: Markíza