Domáce Komentáre a názory

Komentár: Podpora SDKÚ-DS rastie a sympatizanti pribúdajú

Fantomas, Avatar, Mimoň, E.T. mimozemšťan (či skôr „Yeti“), Panda, Snehuliak (ale nie ten od Jo Nesba)… a mnoho iných známych postáv sa prihlásilo do radov SDKÚ-DS. Až takýto záujem sme na začiatku leta naozaj nečakali. Tváre známych filmových postáv na oficiálnych bilbordov sa vo virtuálnom priestore stali súčasťou letnej kampane SDKÚ-DS. A tá zabrala.

Zabrala preto, že je viditeľná, jasná, čistá a zďaleka odlíšiteľná od ostatných. Vizuál má tri prvky : slogan, tvár a logo strany. To sa dá zapamätať do 3 sekúnd.

Médiá, komentátori, analytici ale aj bežní ľudia, tí všetci si ju všimli. O kampani sa hovorí. Inými slovami hovorí sa o SDKÚ-DS. To bol jeden z cieľov, hovoriť o SDKÚ-DS a ten vyšiel. Je leto a do volieb zostáva viac ako polroka. Nehľadajme v tejto fáze zložité posolstvá ani programové priority. To všetko má svoj čas a gradáciu.

Kampaň je v tejto fáze o značke SDKÚ-DS a tá má svoju hodnotu. Spomedzi politických strán je jedna z najhodnotnejších. Históriou, výsledkami a povedomím v spoločnosti. Či sa to niekomu páči alebo nie. Samozrejme značka SDKÚ-DS za posledný rok utrpela nemálo tvrdých úderov. Devalvovali je odchody členov. Napriek tomu je v nej takmer 3 000 straníkov a túto skutočnosť komunikujeme v lete.

Obrátili  sme sa na členov strany a dali im ponuku byť súčasťou vizuálnej kampane SDKÚ-DS počas leta. Tvárí bude okolo sto. Niekde sú to noví ľudia, niekde poslanci regionálnej samosprávy, úspešní vo svojich povolaniach či mandátoch. Pre masy sú možno anonymní ale pre značku, ku ktorej sa hlásia, a ktorej veria sú dôležití a práve v tejto situácii. Zmena paradigmy je ešte v niečom inom.

Oficiálne vizuály kampane SDKÚ-DS.
Oficiálne vizuály kampane SDKÚ-DS.

Práve radoví členovia spoločne s voličmi verili a veria v daňovú reformu, v druhý pilier, v slobodnejšie podnikanie, v pružnejší trh práce, v elementárnu spravodlivosť, či dobrý vzdelávací systém pre svoje deti. Táto skupina ľudí, voliči a členovia strany dávali mandát značke SDKÚ-DS a jej vrcholovým reprezentantom na uskutočnenie ich sna. Nie sna bývalého predsedu, podpredsedov, ministrov, či štátnych tajomníkov a funkcionárov ale na realizovanie svojho sna. Tým je presvedčenie a viera v lepší život vo svojej krajine.

Vtipné prevedenie oficiálnych bilbordov SDKÚ-DS.
Vtipné prevedenie oficiálnych bilbordov SDKÚ-DS.

Predpokladali sme, že jednoduchý slogan „JA SOM SDKÚ-DS“ bude terčom rôznych vizuálnych inovácií. Minimálne na sociálnych sieťach. Fantomas,  Avatar, Mimoň a spol. nám dali za pravdu. Je leto a ľudová tvorivosť, ktorá si žije vlastným životom sa stala napokon popularizačným prvkom kampane.

Prvú fázu kampane sme pripravovali niekoľko mesiacov. Intenzívne pracujeme aj na jej pokračovaní. Či to bude náročné? Áno bude. Možno práve situácia, v ktorej SDKÚ-DS je nám umožní pracovať na kampani, ktorá nebude „šedivá a tuctová“ a ktorá opätovne vzbudí záujem sympatizantov a voličov.