Domáce GPlus Spoločnosť Top

FOTO Falošnú gramáž či plasty v potravinách neignorujte. Takto dostanete späť svoje peniaze

Zdroj: pixabay.com

BRATISLAVA – Nedbanlivosť výrobcov potravín nemilo prekvapuje ľudí. Celý svet, a výnimkou nie je ani Slovensko, obliehajú fotografie cudzích predmetov, ktoré našli spotrebitelia v konzervách či mrazených výrobkoch. Či už to bola myš v konzerve, plastová fólia v mrazenom špenáte alebo iné ,,dobroty”, spotrebitelia ich našli až doma po zaplatení a rozbalení tovaru. Aké sú však možnosti poškodených po odhalení podobného prekvapenia? Glob.sk vám poradí, ako pri podobnej nepríjemnosti postupovať.

 

O nemilú skúsenosť s mrazeným polotovarom sa podelila na sociálnej sieti aj pani Júlia. Po rozbalení ochranného obalu našla v mase špenátu plastovú fóliu. Nešlo pritom vôbec o zanedbateľný kúsok. Zamrznuté plastové úlomky totiž našla po rozmrazení v celom balení. Čo by ste v takomto prípade mali robiť?

Odborníci radia, že tovar je potrebné zaniesť späť do obchodu, v ktorom ste si ho zakúpili. Tam môžete požiadať o vrátenie peňazí alebo o výmenu nevhodného tovaru za nové balenie. ,,Ideálne je, aby (pozn. redakcie: zákazník) nepoškodil štítok z obalu pri otváraní, aby obchodník vedel identifikovať výrobcu a šaržu výrobku. To mu pomôže výrobok reklamovať u výrobcu, ktorý ho dodal do obchodu a v prípade vážnejšieho problému môže stiahnuť všetky výrobky rovnakej šarže,” doplnil pre Glob.sk predseda Slovenskej aliancie moderného obchodu (SAMO) Martin Krajčovič.

Autentický záber pri rozmrazení špenátu. Kúsky plastov boli v celom balení. Zdroj: archív

Obchody sú v tom nevinne

Je dôležité si uvedomiť, že supermarket či potraviny, kde si tovar zakúpite, nie je zodpovedný za to, čo nájdete vo vnútri balenia. Zodpovednosť nesie výrobca, ktorý tento tovar dodal do obchodu. ,,Obchod nevyrába, ale predáva výrobky rôznych výrobcov. Preto je pre obchodníka dôležité, aby vedel identifikovať pri vrátení tovaru od akého výrobcu to bolo dodané na základe štítka na výrobku,” vysvetlil predseda SAMO. Mávnuť rukou nad takouto závadou by ste nemali. Pokiaľ upovedomíte predajcu, následne môže konfrontovať výrobcu, aby chybu napravil a odstránil.

“Pokazená” ručička na váhe

Nepríjemnú skúsenosťou má za sebou aj Maroš, ktorý si “brúsil zuby” na dobre pripravenú rybu. Zakúpil si ju v supermarkete. Na obale bola uvedená gramáž balenia 0,770 kg, po prevážení však doma zistil, že toto balenie má v rovnakom stave, v akom ho kúpil, hmotnosť len 0,456 kg. Kam sa podelo vyše tristo gramov, nevedno. Obviňovať predajcu je pritom opäť zbytočné. Aj v tomto prípade platí, že za takéto zavádzanie je zodpovedný výrobca. ,,V takom prípade treba výrobok vrátiť, zákazník dostane späť peniaze a obchodník takto klamlivo označený výrobok bude reklamovať u výrobcu,” uzavrel predseda SAMO Martin Krajčovič.

Výrobca a nie predajca nesie zodpovednosť za klamlivú gramáž balenia. Zdroj: archív

Mohlo by vás zaujímať: